Studies on Learning and Teaching Chinese as a Second Language

個数:
電子版価格
¥8,357
  • 電子版あり

Studies on Learning and Teaching Chinese as a Second Language

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 238 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780815382409
  • DDC分類 495.182421

Full Description

Studies on Learning and Teaching Chinese as a Second Language represents the current advances in the field. It showcases theoretically motivated empirical studies and diverse methods used for a better understanding of how Chinese language is acquired as a second or foreign language. This contributes to L2 acquisition research in general and L2 Chinese specifically. Furthermore, this research is useful for teachers seeking to understand their students' learning processes and adjust their pedagogical approach for more effective instruction. The book bridges the gap between research and instruction by providing pedagogical implications rooted in empirical findings.

Contents

Contents




Research in Second Language Acquisition of Chinese: An introduction
Xiaohong Wen




Heterogeneity of Early Language Experiences and Word-knowledge Development in Chinese as a Heritage Language Learners
Haomin Zhang and Keiko Koda




Requests in Chinese by Heritage and Foreign Language Learners
Xiaohong Wen




Context and Chinese Colloquial Idiom Comprehension
Yu Li




L1 Influence on Coherence-building Skills in L2 Chinese Reading
Liu Li




Processing Relative Clauses in Chinese as a Second Language
Yun Yao




An Inter-Tonal Effect in Second Language Chinese Contour Tones
Hang Zhang




L2 Acquisition of ZaiP by Native English Speakers
Yang Zhao and Tingna Liu




Functional Perspective of Chinese Learners' Language Use on Social Media
Shenggao Wang




Student-teacher Goal Alignment: Conceptualizing, Measuring, and Determining Its Effect on Interaction and Motivation
Zhongqi Shi, Xiaodong Lin, and Ruobing Wei




Measurement Quality of an Instructor-developed CFL Summative Assessment Instrument: An Exploratory Pilot Study

Shuai Li

最近チェックした商品