学校における自閉スペクトラム障害の評価<br>Autism Spectrum Disorder Assessment in Schools

個数:

学校における自閉スペクトラム障害の評価
Autism Spectrum Disorder Assessment in Schools

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 150 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780815374350
  • DDC分類 371.94

Full Description

Autism Spectrum Disorder Assessment in Schools serves as a guide on how to assess children for autism spectrum disorders (ASD), specifically in school settings. Dilly and Hall offer a general overview of ASD, describe ASD assessment best practices, and explain the process of identifying ASD in schools. Current research and up-to-date science is incorporated in a practitioner-friendly manner, and short case vignettes will increase the accessibility of the book content and illustrate principles. As the rates of ASD reach 1/59 children, and school psychologists are increasingly expected to possess expertise in the assessment of ASD, this book serves as a must have for school psychologists, school social workers, and other practitioners.

Contents

Acknowledgements Section 1: Overview of Autism Spectrum Disorders Chapter 1 - History and Core Characteristics of Autism Spectrum Disorders Chapter 2 - Etiology of Autism Spectrum Disorders Chapter 3 - Early Identification of ASD within Diverse Populations Chapter 4 - Comorbid Conditions and Disorders Section II: Specific ASD Assessment Practices Chapter 5 - Primary Components of ASD Assessments Chapter 6 - Secondary Components of ASD Assessments Section III: ASD Identification in the Schools Chapter 7 - The Process of Identification of ASD in the Schools Chapter 8 - Sharing Assessment Results and Creating a Plan