リーダーシップの新たな心理学:アイデンティティ、影響と権力(第2版)<br>The New Psychology of Leadership : Identity, Influence and Power (2ND)

個数:

リーダーシップの新たな心理学:アイデンティティ、影響と権力(第2版)
The New Psychology of Leadership : Identity, Influence and Power (2ND)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 266 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780815363828
  • DDC分類 158.4

Full Description

This groundbreaking book provides a refreshing introduction to the field of leadership and is jam-packed with theoretical and practical insights derived from a wealth of applied scientific research conducted by the authors and their colleagues around the world over the last three decades.

It starts from the premise that leadership is never just about leaders. Instead it is about leaders and followers who are joined together as members of a social group that provides them with a sense of shared social identity - a sense of "us-ness". In these terms, leadership is understood as the process through which leaders work with followers to create, represent, advance, and embed this sense of shared social identity. The new edition of this award-winning book presents a wealth of evidence from historical, organizational, political and sporting contexts to provide an expanded exploration of these processes of identity leadership in action. In particular, it builds upon the success of the first edition by examining the operation of identity leadership in contemporary society and fleshing out practical answers to key organizational and institutional challenges.

Drawing on real-world examples and rich data sources, this book will appeal to academics, researchers, and students of psychology, business, and management, as well as to practitioners, policy makers, and anyone interested in the workings of leadership, influence, and power.

Contents

Foreword Preface 1. The Old Psychology of Leadership: Great Men and the Cult of Personality 2. The Current Psychology of Leadership: Issues of Context and Contingency, Transaction and Transformation 3. Foundations for The New Psychology of Leadership: Social Identity and Self-Categorization 4. Being One of Us: Leaders as In-group Prototypes 5. Doing It for Us: Leaders as In-group Champions 6. Crafting a Sense of Us: Leaders as Entrepreneurs of Identity 7. Making Us Matter: Leaders as Embedders of Identity 8. The pragmatics and politics of identity leadership: Being effective and doing good 9. The tools of identity leadership: Translating theory into practice Notes References Glossary

最近チェックした商品