ビジネス・コミュニケーション教育とレトリック理論・実践<br>Rhetorical Theory and Praxis in the Business Communication Classroom

個数:

ビジネス・コミュニケーション教育とレトリック理論・実践
Rhetorical Theory and Praxis in the Business Communication Classroom

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 212 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780815354420
  • DDC分類 302.2

Full Description

Winner of the Association for Business Communication's 2019 Distinguished Book Award

Rhetorical Theory and Praxis in the Business Communication Classroom responds to a significant need in the emerging field of business communication as the first collection of its type to establish a connection between rhetorical theory and practice in the business communication classroom. The volume includes topics such as rhetorical grammar, genre awareness in business communication theory, the role of big data in message strategy, social media and memory, and the connection between rhetorical theory and entrepreneurship. These essays provide the business communication scholar, practitioner, and program administrator insight into the rhetorical considerations of the business communication landscape.

Contents

Table of Contents

Foreword

Jim Dubinsky

Introduction Business Communication at the Intersection of Rhetoric and Pedagogy

Paula Lentz and Kristen Getchell

Chapter One From Copper Plate Books to Gmail Templates:
A Critical and Historical Approach to Business Communication GenresMarcy Leasum Orwig

Chapter Two Inventio through Praxis: Connecting Competencies with the Canon

Jacob D. Rawlins

Chapter Three Rhetorical Grammar in the Business Communication Classroom: Cultural Capital vs. Privileged Rhetoric

Paula Lentz

Chapter Four Examining the Role of the Writer's Self in Business Communication Pedagogy

Holly Lawrence

Chapter Five Invention in Business Communication and Community-based Projects

Danica L. Schieber

Chapter Six The Occasion to Post: Connecting Kairos to Entrepreneurship in an MBA Business Writing Blog Assignment

Kristen Getchell

Chapter Seven It's Complicated:The White Paper as Exemplar within Complexes of Rhetorical Delivery

Matthew R. Sharp

Chapter Eight Expressing Accountability and Organizational Ethos: Business Dress as Visual Rhetoric

Valerie Creelman

Chapter Nine Theorizing the Role of Big Data Visualization: Moving Visuals from Delivery to Invention

Dale Cyphert

最近チェックした商品