Original Intentions : Essays on Production, Reproduction, and Interpretation in the Arts of China

個数:

Original Intentions : Essays on Production, Reproduction, and Interpretation in the Arts of China

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 320 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780813039725
  • DDC分類 709.51

Full Description

For both museums and collectors, questions of ""authenticity"" often dominate the decision to acquire a new work. This issue is especially thorny for Westerners when dealing with Chinese art. Believing that everything has a precedent, Chinese artists were never bashful about reproducing art, typically seeing less of a difference between the original work and reproductions. As a result, replication has often been considered a fundamental mode of production in Chinese art, with roots extending to antiquity. In turn, some collectors would knowingly brandish originals next to replicas while others completely rejected the idea of imitations as artworks.

The essays in Original Intentions explore the highly controversial questions of faking, copying, and replicating Chinese painting, bronzes, ceramics, works on paper, and sculpture. Offering a broad range of perspectives on conservation, technical analysis, social history, and collecting, the contributors to the volume explore the question of authenticity in the arts of China. Essays feature both theoretical and object-based research in a broad chronological framework, addressing a wide range of issues in both Chinese and Western contexts.

最近チェックした商品