So What, or How to Make Films with Words (Superimpositions)

個数:

So What, or How to Make Films with Words (Superimpositions)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 200 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780810145368
  • DDC分類 791.4301

Full Description

A series of philosophical meditations on the nature of aesthetics across a wide array of filmmaking styles

Images, whether filmic or not, cannot be replaced by words. Yet words can make images. This is the general thesis underlying So What, a collection of essays on canonical filmmakers like Luchino Visconti and Orson Welles; more experimental directors, such as Marguerite Duras and Albert Serra; and visual artists, including Hollis Frampton and Agnes Martin. Alexander GarcÍa DÜttmann aims to make these films as if they did not precede his text, capturing their idea and experience.

If the relationship between filmic image and text is a heterogeneous one, then this heterogeneity must leave a trace. This is why the book's chapters are organized not according to historical periods or on the basis of film theories but rather by single concepts that function like dictionary entries. The chapters adopt different forms, blurring the lines between art and philosophy. So What is a practical exercise in "making films with words," inviting readers to draw out insights from its conceptual play.

So What compiles previously untranslated and hard-to-find essays into a single volume, one that represents the absorbing and singular thought process of a major contemporary philosopher.

最近チェックした商品