At the Limit of the Obscene : German Realism and the Disgrace of Matter

個数:

At the Limit of the Obscene : German Realism and the Disgrace of Matter

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 282 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780810143173
  • DDC分類 830.912

Full Description

At the Limit of the Obscene: German Realism and the Disgrace of Matter examines the fear of materiality in German-language realist and postrealist literature. The book argues that with German literature's turn in the mid-nineteenth century to the depiction of the profane, sensual world, anxiety emerged about the terms of that depiction-with consequences not only for the formal development of realist poetics but also for the conception of profane physical matter itself.Erica Weitzman analyzes works by Adalbert Stifter, Gustav Freytag, Theodor Fontane, Arno Holz, Gottfried Benn, and Franz Kafka to show how efforts to represent the material world in human terms led to an idea of the obscene as an excess of sensual appearance beyond human meaning: the very obverse of the anthropocentric worldview that realism both propagates and pushes to its crisis. At the Limit of the Obscene thus brings to light the troubled and troubling ontology underlying German realism, at the same time demonstrating how it shaped-and continues to shape-our ideas about materiality, alterity, perception, knowledge, representability, and the relationship of human beings to the nonhuman world.

Contents

Acknowledgments
Introduction: 'Scenes that do not belong in the light of day'
1. Against Nature: Adalbert Stifter
2. Base Matter: Gustav Freytag
3. Iconoclasm and Iconolatry: Theodor Fontane
4. Presence as Profanation: Arno Holz
5. Dead Ends: Gottfried Benn
6. Filth: Franz Kafka
Coda: "As if she were saying something shameless"
Notes
Bibliography 
Index

最近チェックした商品