Godard and the Essay Film : A Form That Thinks

個数:

Godard and the Essay Film : A Form That Thinks

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 288 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780810137387
  • DDC分類 791.430233092

Full Description

Godard and the Essay Film offers a history and analysis of the essay film, one of the most significant forms of intellectual filmmaking since the end of World War II. Warner incisively reconsiders the defining traits and legacies of this still-evolving genre through a groundbreaking examination of the vast and formidable oeuvre of Jean-Luc Godard.

The essay film has often been understood by scholars as an eccentric development within documentary, but Warner shows how an essayistic process of thinking can materialize just as potently within narrative fiction films, through self-critical investigations into the aesthetic, political, and philosophical resources of the medium. Studying examples by Godard and other directors, such as Orson Welles, Chris Marker, Agnès Varda, and Harun Farocki, Warner elaborates a fresh account of essayistic reflection that turns on the imaginative, constructive role of the viewer.

Through fine-grained analyses, this book contributes the most nuanced description yet of the relational interface between viewer and screen in the context of the essay film. Shedding new light on Godard's work, from the 1960s to the 2010s, in film, television, video, and digital stereoscopy, Warner distils an understanding of essayistic cinema as a shared exercise of critical rumination and perceptual discovery.

Contents

List of Illustrations
Acknowledgments
Introduction
Chapter One: Research in the Form of a Spectacle
Chapter Two: A Critical Poetics of Citation
Chapter Three: Refiguring the Couple: Love, Dialogue, and Gesture
Chapter Four: To Show and Show Oneself Showing: Essayistic Self-Portrayal
Coda
Stereoscopic Essays for the New Century
Notes
Index

最近チェックした商品