The Terministic Screen : Rhetorical Perspectives on Film

個数:

The Terministic Screen : Rhetorical Perspectives on Film

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 328 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780809328291
  • DDC分類 791.43

Full Description

The Terministic Screen: Rhetorical Perspectives on Film examines the importance of rhetoric in the study of film and film theory. Rhetorical approaches to film studies have been widely practiced, but rarely discussed until now. Taking on such issues as Hollywood blacklisting, fascistic aesthetics, and postmodern dialogics, editor David Blakesley presents fifteen critical essays that examine rhetoric's role in such popular films as ""The Fifth Element"", ""The Last Temptation of Christ"", ""The Usual Suspects"", ""Deliverance"", ""The English Patient"", ""Pulp Fiction"", ""The Music Man"", ""Copycat"", ""Hoop Dreams"", and ""A Time to Kill"". Aided by sixteen illustrations, these insightful essays consider films rhetorically, as ways of seeing and not seeing, as acts that dramatize how people use language and images to tell stories and foster identification. Contributors include David Blakesley, Alan Nadel, Ann Chisholm, Martin J. Medhurst, Byron Hawk, Ekaterina V. Haskins, James Roberts, Thomas W. Benson, Philip L. Simpson, Davis W. Houck, Caroline J. S. Picart, Friedemann Weidauer, Bruce Krajewski, Harriet Malinowitz, Granetta L. Richardson, and Kelly Ritter.

最近チェックした商品