高等教育におけるブレンド学習<br>Blended Learning in Higher Education : Framework, Principles, and Guidelines

個数:

高等教育におけるブレンド学習
Blended Learning in Higher Education : Framework, Principles, and Guidelines

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 245 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780787987701
  • DDC分類 371.3

基本説明

Demonstrates how the blended learning approach embraces the traditional values of face-to-face teaching and integrates the best practices of online learning.

Full Description


This groundbreaking book offers a down-to-earth resource for the practical application of blended learning in higher education as well as a comprehensive examination of the topic. Well-grounded in research, Blended Learning in Higher Education clearly demonstrates how the blended learning approach embraces the traditional values of face-to-face teaching and integrates the best practices of online learning. This approach has proven to both enhance and expand the effectiveness and efficiency of teaching and learning in higher education across disciplines. In this much-needed book, authors D. Randy Garrison and Norman D. Vaughan present the foundational research, theoretical framework, scenarios, principles, and practical guidelines for the redesign and transformation of the higher education curriculum. Blended Learning in Higher Education Outlines seven blended learning redesign principles Explains the professional development issues essential to the implementation of blended learning designs Presents six illustrative scenarios of blended learning design Contains practical guidelines to blended learning redesign Describes techniques and tools for engaging students

Contents

Preface ix The Authors xv Part One1. Introduction 3 2. Community of Inquiry and Blended Learning 13 3. Designing Blended Learning to Create a Community of Inquiry 31 4. Community of Inquiry for Faculty Development 49 Part Two: Blended Learning in Practice 69 5. Scenarios 71 6. Guidelines 85 7. Strategies and Tools 105 8. The Future 143 Appendix 1. Organizational Change 157 Appendix 2. Project Proposal Form 173 Appendix 3. Redesign Guide for Blended Learning 177 Appendix 4. Blended Faculty Community of Inquiry Planning Document 181 Appendix 5. Student Survey Questionnaire 189 Appendix 6. Faculty Interview Questions 195 Appendix 7. Student Survey Results 197 Appendix 8. Faculty Interview Comments 201 Appendix 9. Template for Preparing a Blended Learning Course Outline 205 Appendix 10. Sample Blended Learning Course Outline 207 Appendix 11. Sample Assessment Rubric for an e-Portfolio Assignment 219 References 223 Index 233

最近チェックした商品