Immersive Gameplay : Essays on Participatory Media and Role-Playing

個数:

Immersive Gameplay : Essays on Participatory Media and Role-Playing

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 230 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780786468348
  • DDC分類 793.93

Full Description

This collection of all-new essays approaches the topic of immersion as a product of social and media relations. Examining the premises and aesthetics of live-action and tabletop role-playing games, reality television, social media apps and first-person shooters, the essays take both game rules and the media discourse that games produce as serious objects of study.

Scholars of social psychology, sociology, role-playing theory, game studies, and television studies all examine games and game-like environments like reality shows as interdependent sites of social friction and power negotiation. The ten essays articulate the importance of game rules in analyses of media products, and demonstrate methods that allow game rules to be seen in action during the process of play.

Contents

Table of Contents

Acknowledgments     

Foreword by Zach Waggoner     

Introduction

Evan Torner and William J. White     

PART 1 : MIND BREACHES ROLE-PLAYING

First Person Audience and the Art of Painful Role-Playing

Markus Montola and Jussi Holopainen     

Jungian Theory and Immersion in Role-Playing Games

Sarah Lynne Bowman     

Circles and Frames: The Games Social Scientists Play

Nathan Hook     

PART 2 : ROLE-PLAYING BREACHES REALITY

Role-Playing Communities, Cultures of Play and the Discourse of Immersion

William J. White, J. Tuomas Harviainen and Emily Care Boss     

Gary Alan Fine Revisited: RPG Research in the 21st Century

Katherine Castiello Jones     

The Agentic Imagination: Tabletop Role-Playing Games as a Cultural Tool

Todd Nicholas Fuist     

PART 3 : REALITY BREACHES MEDIA

Kid Nation: Television, Systemic Violence and Game Design

Evan Torner     

Survivor Meets the Hero's Journey: Connecting Mythic Structures to Reality Television

Erik Dulick     

A Game About Killing: Role-Playing in the Liminal Spaces of Social Network Games

Eric Newsom     

Deleting Memory Space: The Gaming of History and the Absence of the Holocaust

M.-Niclas Heckner     

Works Cited     

About the Contributors     

Index     

最近チェックした商品