Frank Aydelotte and the Oxford Approach to English Studies in America : 1908D1940

個数:

Frank Aydelotte and the Oxford Approach to English Studies in America : 1908D1940

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 194 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780761834786
  • DDC分類 378.0092

Full Description

Using a biographical approach, this book examines Frank Aydelotte's enduring contributions to English studies in America and the various social, cultural, educational, and personal forces that shaped his pedagogy. Educated at Harvard and Indiana, Aydelotte's seminal experience was becoming a Rhodes Scholar at Oxford in 1904. While at Oxford University, he experienced a system of teaching writing that he found superior to the Harvard formalism that dominated many American English departments at the time. This comprehensive work explores the three curriculums developed by Aydelotte: the 'thought' approach to composition developed at Indiana University, the technical communication curriculum developed at MIT, and the influential Honor's Program developed at Swarthmore College.

Contents

Chapter 1 Preface Chapter 2 I. Introduction Chapter 3 II. Education in American and Britain Chapter 4 III. Developing the Thought Approach at Indiana, 1908-1915 Chapter 5 IV. The Oxford Approach at MIT, 1915-1921 Chapter 6 V. The Oxford Approach and Honors Education at Swarthmore, 1921-1940 Chapter 7 VI. Conclusion Chapter 8 Bibliography Chapter 9 Index Chapter 10 About the Author

最近チェックした商品