近代初期演劇における泣き笑い<br>Laughing and Weeping in Early Modern Theatres (Studies in Performance and Early Modern Drama)

個数:

近代初期演劇における泣き笑い
Laughing and Weeping in Early Modern Theatres (Studies in Performance and Early Modern Drama)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 172 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780754657026
  • DDC分類 822.309353

基本説明

This book considers laughter and weeping in the theatres of 1550-1642, arguing that both actions have a peculiar importance in defining the early modern theatrical experience.

Full Description

Did Shakespeare's original audiences weep? Equally, while it seems obvious that they must have laughed at plays performed in early modern theatres, can we say anything about what their laughter sounded like, about when it occurred, and about how, culturally, it was interpreted? Related to both of these problems of audience behaviour is that of the stage representation of laughing, and weeping, both actions performed with astonishing frequency in early modern drama. Each action is associated with a complex set of non-verbal noises, gestures, and cultural overtones, and each is linked to audience behaviour through one of the axioms of Renaissance dramatic theory: that weeping and laughter on stage cause, respectively, weeping and laughter in the audience. This book is a study of laughter and weeping in English theatres, broadly defined, from around 1550 until their closure in 1642. It is concerned both with the representation of these actions on the stage, and with what can be reconstructed about the laughter and weeping of theatrical audiences themselves, arguing that both actions have a peculiar importance in defining the early modern theatrical experience.

Contents

Contents: Introduction; Renaissance constructions of laughter and weeping; Laughing on stage; Weeping on stage; Audiences laughing; Audiences weeping; Soft smiling?: Lyly and Jonson; Horrid laughter; Shakespeare's theatre of sympathy; Bibliography; Index.

最近チェックした商品