国際化するフィルム・ノワール<br>International Noir (Traditions in World Cinema)

個数:

国際化するフィルム・ノワール
International Noir (Traditions in World Cinema)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 288 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780748691104
  • DDC分類 791.43655

Full Description

Following World War II, film noir became the dominant cinematic expression of Cold War angst, influencing new trends in European and Asian filmmaking. International Noir examines film noir's influence on the cinematic traditions of Britain, France, Scandinavia, Japan, Hong Kong, Korea, and India.
This book suggests that the film noir style continues to appeal on such a global scale because no other cinematic form has merged style and genre to effect a vision of the disturbing consequences of modernity. International noir has, however, adapted and adopted noir themes and aesthetic elements so that national cinemas can boast an independent and indigenous expression of the genre. Ranging from Japanese silent films and women's films to French, Hong Kong, and Nordic New Waves, this book also calls into question critical assessments of noir in international cinemas. In short, it challenges prevailing film scholarship to renegotiate the concept of noir.
Ending with an examination of Hollywood's neo-noir recontextualization of the genre, and post-noir's reinvigorating critique of this aesthetic, International Noir offers Film Studies scholars an in-depth commentary on this influential global cinematic art form, further offering extensive bibliography and filmographies for recommended reading and viewing.

Contents

Acknowledgements; Notes on Contributors; List of Figures; The Noir Impulse, Homer B. Pettey; 1. British Noir, James Leach; 2. French Noir 1947-79: From Grunge-Noir to Noir-hilism, Susan Hayward; 3. French Neo-noir: an aesthetic for the Policier, Maureen Turim; 4. Early Japanese Noir, Homer B. Pettey; 5. The Gunman and the Gun: Japanese Film Noir since the late 1950s, David Desser; 6. Darker than Dark: Film Noir in its Asian Contexts, Stephen Teo; 7. Nordic Noir and Neo-Noir: The Human Criminal, Andrew Nestingen; 8. Indian Film Noir, Corey Creekmur; 9. The New Sincerity of Neo-Noir, R. Barton Palmer; 10. Post-noir: getting back to business, Mark Bould; Selected Reading Guide to International Film Noir; Selected Viewing Guide to International Film Noir; Index.

最近チェックした商品