社会言語学とモバイル・コミュニケーション<br>Sociolinguistics and Mobile Communication (Edinburgh Sociolinguistics)

個数:

社会言語学とモバイル・コミュニケーション
Sociolinguistics and Mobile Communication (Edinburgh Sociolinguistics)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 216 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780748655731
  • DDC分類 306.44

Full Description

Have wireless, mobile communication technologies changed the way people talk to one another? What does it mean to be able to speak or write to anyone, anywhere, 24/7/365, and get an immediate response? And what does the current profusion of these technologies mean for the study of language in social life? Do we need to develop new approaches, methodologies and theories? Taking a global perspective, this volume provides readers with a nuanced, ethnographically-informed understanding of mobile communication and sociolinguistics. The text explores a wide range of digital applications, including SMS, email, tweeting, Facebook, YouTube, chatting, blogging, Wikipedia, Second Life and gaming. It raises important questions about the nature of language, the role of multimodality and intertextuality in creating meaning, the realities and consequences of digital linguistic inequality. The formation of virtual communities, ways of online socialising and the performance of the 'self' are explored. Based on a multicultural and multilingual approach, the volume provides a comprehensive and intriguing overview of digital communication for both students and researchers.
Features: an accessible discussion and explanation of various sociolinguistic methodologies and theories as applied to mobile communication; a glossary of relevant terms; global perspective which highlights common trends and practices in mobile communication; extensive original multilingual data and discussion of case studies; and new research insights and innovative interdisciplinary approaches.

最近チェックした商品