言語習得と言語変化:形態統語論的視座<br>Language Acquisition and Change : A Morphosyntactic Perspective

個数:

言語習得と言語変化:形態統語論的視座
Language Acquisition and Change : A Morphosyntactic Perspective

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 208 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780748642250
  • DDC分類 401.93

Full Description

This is a theory of diachronic change based on studies of language acquisition. This monograph addresses diachronic change of languages in terms of a restructuring of speakers' internal grammatical knowledge. The authors answer questions about the circumstances surrounding grammatical change and attempt to identify causes, constructing a general theory of diachronic change consistent with insights from language acquisition. Historical linguistics commonly invokes the child as the principal agent of change. The authors therefore address the topic against the background of insights gained from extensive research into monolingual and bilingual language acquisition. In view of evidence showing that children are remarkably successful in reconstructing the grammars of their ambient languages, the authors reconsider a number of commonly held explanatory models of language change, including language contact and structural ambiguity in the input. Based on a variety of case studies, the discussion of these topics sheds new light on phenomena of change which have occupied historical linguists since the nineteenth century.
In an innovative take on the subject, the authors argue that morphosyntactic change in core areas of grammar, more specifically in grammatical domains referring to parameters of Universal Grammar, typically happens in settings involving second language acquisition. The children acting as causal agents of restructuring are either (child) second language learners themselves or are continuously exposed to the speech of second language speakers of their target languages.

最近チェックした商品