大学の脱植民地化<br>Decolonising the University

個数:

大学の脱植民地化
Decolonising the University

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 272 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780745338200
  • DDC分類 378

Full Description

In 2015, students at the University of Cape Town demanded the removal of a statue of Cecil Rhodes, the imperialist, racist business magnate, from their campus. The battle cry '#RhodesMustFall' sparked an international movement calling for the decolonisation of the world's universities.

Today, as this movement grows, how will it radically transform the terms upon which universities exist? In this book, students, activists and scholars discuss the possibilities and the pitfalls of doing decolonial work in the home of the coloniser, in the heart of the establishment. Subverting curricula, enforcing diversity, and destroying old boundaries, this is a radical call for a new era of education.

Offering resources for students and academics to challenge and resist coloniality inside and outside the classroom, Decolonising the University provides the tools for radical pedagogical, disciplinary and institutional change.

Contents

1. Introduction: Decolonising the University? - Gurminder K. Bhambra, Dalia Gebrial and Kerem Nişancıoğlu

PART I - CONTEXTS: HISTORICAL AND DISCIPLINARY

2. Rhodes Must Fall: Oxford and Movements for Change - Dalia Gebrial

3. Race and the Neoliberal University: Lessons from the Public University - John Holmwood

4. Black/Academia - Robbie Shilliam

5. Decolonising Philosophy - Nelson Maldonado-Torres, Rafael Vizcaíno, Jasmine Wallace and Jeong Eun Annabel We

PART II - INSTITUTIONAL INITIATIVES

6. Asylum University: Re-situating Knowledge-exchange along Cross-border Positionalities - Kolar Aparna and Olivier Kramsch

7. Diversity or Decolonisation? Researching Diversity at the University of Amsterdam - Rosalba Icaza and Rolando Vázquez

8. The Challenge for Black Studies in the Neoliberal University - Kehinde Andrews

9. Open Initiatives for Decolonising the Curriculum - Pat Lockley

PART III - DECOLONIAL REFLECTIONS

10. Meschachakanis, a Coyote Narrative: Decolonising Higher Education - Shauneen Pete

11. Decolonising Education: A Pedagogic Intervention - Carol Azumah Dennis

12. Internationalisation and Interdisciplinarity: Sharing acrossBoundaries? - Angela Last

13. Understanding Eurocentrism as a Structural Problem of Undone Science - William Jamal Richardson

Notes on Contributors

Index

最近チェックした商品