Education and Technology : Critical Perspectives, Possible Futures

個数:

Education and Technology : Critical Perspectives, Possible Futures

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 280 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780739113721
  • DDC分類 371.33

Full Description

There are numerous publications about education and technology. What is missing is a balanced appraisal of the values and cognitive skills technology promotes and those it devalues. This is important for education because the way we teach influences how children think, and it is of more general importance for the evolution of society. If we wait until these issue are definitively resolved and have noticeable societal effects, it will inevitably be too late. Hence the need for informed debate now.

Contents

Chapter 1 Preface Part 2 Defining the Problem Chapter 3 Chapter 1. Technological determinism and human agency Chapter 4 Chapter 2. Plus ca change, plus c'est la meme chose: Considering the probable futures of education technology Part 5 Thinking and Learning Chapter 6 Chapter 3. An Activity Theory perspective on educational technology and learning Chapter 7 Chapter 4. Learning is scaffolded construction Chapter 8 Chapter 5. Silent creativity and non-creative talk: Fascination with technologies as a meta-presentational error Part 9 Representing the World Chapter 10 Chapter 6. Software for educating aboriginal children about place Chapter 11 Chapter 7. Pinboards and books: Juxtaposing, Learning and Materiality Chapter 12 Chapter 8. Approaches to creative new media Part 13 Engagements - Virtual and Otherwise Chapter 14 Chapter 9. A tale of two settings: The historical arc of two computer-based after-school programs for children Chapter 15 Chapter 10. Making learning whole: How technology can enable holistic learning environments Chapter 16 Chapter 11. Some thoughts on the economics of education delivery Chapter 17 Chapter 12. Education that transforms and liberates: Media, artistic activity, and pedagogy Part 18 Reflections Chapter 19 Chapter 13. Will IT matter and how? Critical observations on strategic locatiosn for information technology in higher education Chapter 20 Chapter 14. Critical perspectives, possible futures

最近チェックした商品