レオナルド・ダ・ヴィンチとスタイルの倫理<br>Leonardo Da Vinci and the Ethics of Style

個数:
  • ポイントキャンペーン

レオナルド・ダ・ヴィンチとスタイルの倫理
Leonardo Da Vinci and the Ethics of Style

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 288 p./サイズ 8 colour, 28 b/w illus.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780719078149
  • DDC分類 759.5

基本説明

'This is art history at its best: lucid, firmly embedded in historical context, wide-ranging (without losing sight of the centrality of visual culture for the work at hand), and impeccably erudite' - Alexander Marr, University of St Andrews.

Full Description

Leonardo da Vinci and the ethics of style brings together a distinguished group of experts on Leonardo and the Renaissance, examining the ethical underpinnings of art history. The seven essays articulate the complexity of ways in which style involved ethical considerations during the early modern period, and still involves us in its conundrums.

Looking at individual works and concepts, this fascinating collection covers subjects such as Leonardo's understanding of his role as a painter as that of a natural philosopher, his interests in visual perception and the understanding of visual sensations by the mind, how and why Leonardo's ideas on painting are at the core of art theory, how Leonardo addresses style in gendered terms, and 'style' as the historian's projection.

This volume will be of great interest to all those studying or with an enthusiasm for Renaissance art history, art theory, cultural studies and philosophy.

Contents

Acknowledgements
List of illustrations
Claire Farago, Introduction: seeing style otherwise
1. Catherine Soussloff, Discourse/figure/love: the location of style in early modern sources on Leonardo da Vinci
2. Mary Pardo, Leonardo da Vinci on the painter's task: memory/imagination/figuration
3. Robert Zwijnenberg, John the Baptist and the essence of painting
4. Fredrika H. Jacobs, Leonardo, grazia, and the gendering of style
5. Claire Farago, Three ducats in Venice': connecting Giorgione and Leonardo
6. Janis Bell, Sfumato and acuity perspective
7. Pauline Maguire Robison, Leonardo's Trattato della pittura, Nicolas Poussin, and the pursuit of eloquence in seventeenth-century France
Consolidated bibliography
List of contributors
Notes
Index