サバルタン、カリキュラム、権力と教育<br>The Subaltern Speak : Curriculum, Power, and Educational Struggles

個数:

サバルタン、カリキュラム、権力と教育
The Subaltern Speak : Curriculum, Power, and Educational Struggles

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 302 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780415950817
  • DDC分類 370.115

基本説明

Reveals the realities of struggles from above and below over what purposes educational institutions should serve.

Full Description

The question of whose perspective, experience and history is privileged in educational institutions has shaped curriculum debates for decades. In this insightful collection, Michael W. Apple and Kristen L. Buras interrogate the notion that some knowledge is worth more than others. The Subaltern Speak combines an analysis of the ways in which various forms of power now operate, with a specific focus on spaces in which subaltern groups act to reassert their own perceived identities, cultures and histories.

Contents

Introduction: The Subaltern Speak Curriculum, Kristen L. Buras, Michael W. Apple; Part 1 The Subaltern Speak; Chapter 1 Tracing the Core Knowledge Movement, Kristen L. Buras; Chapter 2 "We Are the New Oppressed", Michael W. Apple; Chapter 3 Can the Subaltern Act?, Thomas C. Pedroni; Part 2 The Subaltern Speak; Chapter 4 "In My History Classes They Always Turn Things Around, the Opposite Way", Glenabah Martinez; Chapter 5 Rethinking Grassroots Activism, Dolores Delgado Bernal; Chapter 6 Detraction, Fear, and Assimilation, Kevin K. Kumashiro; Part 3 The Subaltern Speak; Chapter 7 Subaltern in Paradise, Stanley Aronowitz; Chapter 8 Struggling for Recognition, Jyh-Jia Chen; Chapter 9 Creating Real Alternatives to Neoliberal Policies in Education, LuÍS Armando Gandin; Chapter 10 Toward a Subaltern Cosmopolitan Multiculturalism, Kristen L. Buras, Paulino Motter; Chapter 11 Speaking Back to Official Knowledge, Michael W. Apple, Kristen L. Buras;

最近チェックした商品