Face Geometry and Appearance Modeling : Concepts and Applications

個数:

Face Geometry and Appearance Modeling : Concepts and Applications

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 314 p./サイズ 143 b/w illus.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780521898416
  • DDC分類 006.42

Full Description

Human faces are familiar to our visual systems. We easily recognize a person's face in arbitrary lighting conditions and in a variety of poses; detect small appearance changes; and notice subtle expression details. Can computer vision systems process face images as well as human vision systems can? Face image processing has potential applications in surveillance, image and video search, social networking and other domains. A comprehensive guide to this fascinating topic, this book provides a systematic description of modeling face geometry and appearance from images, including information on mathematical tools, physical concepts, image processing and computer vision techniques, and concrete prototype systems. The book will be an excellent reference for researchers and graduate students in computer vision, computer graphics and multimedia, as well as application developers who would like to gain a better understanding of the state of the art.

Contents

1. Introduction; Part I. Face Representations: 2. Shape models; 3. Appearance models; Part II. Face Modeling: 4. Shape modeling with active sensors; 5. Shape modeling from images; 6. Appearance modeling; 7. Joint shape and appearance modeling; Part III. Applications: 8. Face animation; 9. Appearance editing; 10. Model-based tracking and gaze correction; 11. Human-computer interaction.

最近チェックした商品