学校におけるいじめ再考<br>Rethinking School Bullying : Towards an Integrated Model

個数:
電子版価格
¥12,951
  • 電子版あり

学校におけるいじめ再考
Rethinking School Bullying : Towards an Integrated Model

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 240 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780521889711
  • DDC分類 371.58

Full Description

What would make anti-bullying initiatives more successful? This book offers a new approach to the problem of school bullying. The question of what constitutes a useful theory of bullying is considered and suggestions are made as to how priorities for future research might be identified. The integrated, systemic model of school bullying introduced in this book is based on four qualitative studies and incorporates theory from systemic thinking; cognitive, social, developmental and psychoanalytic psychology; sociology, socio-biology and ethology. The possible functions served by bullying behaviour are explored. Consideration is also given to the potential role of unconscious as well as conscious processes in bullying. The model suggests a number of causal processes within one-to-one relationships and peer groups, and highlights factors within individuals and schools that shape the form, intensity and duration of bullying behaviour in practice. The issue of 'difference' is also addressed, focusing on childhood deafness.

Contents

Introduction; 1. Bullying in schools: the research background; 2. Understanding schools as systems; 3. Bullying in groups: ostracism and scapegoating; 4. Developing an integrated, systemic model of school bullying; 5. Building personal bodies of knowledge to support research and practice; 6. Building a public body of knowledge to support research and practice; 7. Conclusion.

最近チェックした商品