モダニズム、視覚表象とカリブ文学<br>Modernism, the Visual, and Caribbean Literature

個数:

モダニズム、視覚表象とカリブ文学
Modernism, the Visual, and Caribbean Literature

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 304 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780521872133
  • DDC分類 820.997290904

基本説明

This ambitious study offers a comprehensive analysis of the visual in authors from the Anglophone Caribbean as they intersect with mainstream Modernism. While sound cultures have received more attention in studies of the black Atlantic, this is the first to analyse acts of seeing, inner vision, and reflections on visual art. Mary Lou Emery analyses Caribbean art, theater, and literature of the early twentieth century, including works by Edna Manley and Una Marson, then turns to George Lamming, C. L. R. James, Derek Walcott, Wilson Harris, and a younger generation including Jamaica Kincaid and David Dabydeen.

Full Description

Vision is a recurring obsession in the work of twentieth-century Caribbean writers. This ambitious study offers a comprehensive analysis of the visual in authors from the Anglophone Caribbean as they intersect with mainstream Modernism. While sound cultures have received more attention in studies of the Caribbean, this is the first to analyse acts of seeing, inner vision, and reflections on visual art. Mary Lou Emery analyses the art, theatre, and literature of the early twentieth century, including works by Edna Manley and Una Marson, then turns to George Lamming, C. L. R. James, Derek Walcott, Wilson Harris, and a younger generation including Jamaica Kincaid and David Dabydeen. She argues that their preoccupation with vision directly addresses philosophies of sensory perception developed at the height of the slave trade and emerges in conditions of diaspora continuing into the present. This study is an original and important contribution to transatlantic and postcolonial studies.

Contents

List of illustrations; Acknowledgements; 1. Transfigurations; 2. Exhibitions/modernisms 1900-1939; 3. Exile/Caribbean eyes 1928-1963; 4. Ekphrasis/diasporic Caribbean imaginations 1960-2000; Conclusion; Notes; Bibliography; Index.

最近チェックした商品