ローマ美術・美術史における解放奴隷<br>The Freedman in Roman Art and Art History

個数:

ローマ美術・美術史における解放奴隷
The Freedman in Roman Art and Art History

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 312 p./サイズ 116 half-tones
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780521858892
  • DDC分類 709.37

基本説明

New in paperback. Hardcover was published in 2006. Critically investigates the notion of 'freedman art' in scholarship, dependent as it is on elite-authored texts that are filled with hyperbole and stereotype of freedman.

Full Description

From monumental tombs and domestic decoration, to acts of benefaction and portraits of ancestors, Roman freed slaves, or freedmen, were prodigious patrons of art and architecture. Traditionally, however, the history of Roman art has been told primarily through the monumental remains of the emperors and ancient writers who worked in their circles. In this study, Lauren Petersen critically investigates the notion of 'freedman art' in scholarship, dependent as it is on elite-authored texts that are filled with hyperbole and stereotypes of freedmen, such as the memorable fictional character Trimalchio, a boorish ex-slave in Petronius' Satyricon. She emphasizes integrated visual ensembles within defined historical and social contexts and aims to show how material culture can reflect preoccupations that were prevalent throughout Roman society. Interdisciplinary in scope, this book explores the many ways that monuments and artistic commissions by freedmen spoke to a much more complex reality than that presented in literature.

Contents

Introduction: the Roman freedman, 'freedman art', and Trimalchio; Public life and assimilation; 1. Rebuilding Pompeii: the Popidius family and the Temple of Isis; 2. The visibility of the Augustales in Pompeii; 3. Memory-making in the funerary realm: the tomb of the baker in Rome; Social integration: domus and family; 4. 'Freedman taste' in domus decoration; 5. To claim a domus: the house of the Caecilii at Pompeii; 6. Family and community at the Isola Sacra Necropolis: the Tomb of the Varii.

最近チェックした商品