科学教育と学生の多様性<br>Science Education and Student Diversity : Synthesis and Research Agenda

個数:
  • ポイントキャンペーン

科学教育と学生の多様性
Science Education and Student Diversity : Synthesis and Research Agenda

  • ウェブストア価格 ¥8,510(本体¥7,737)
  • Cambridge University Press(2006/06発売)
  • 外貨定価 US$ 39.00
  • 【ウェブストア限定】ブラックフライデーポイント5倍対象商品(~11/24)※店舗受取は対象外
  • ポイント 385pt
  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 212 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780521676878
  • DDC分類 507.1

基本説明

Providing a comprehensive analysis and synthesis of current research on science education for minority students.

Full Description

The achievement gaps in science and the under-representation of minorities in science-related fields have long been a concern of the nation. This book examines the roots of this problem by providing a comprehensive, 'state of the field' analysis and synthesis of current research on science education for minority students. Research from a range of theoretical and methodological perspectives is brought to bear on the question of how and why our nation's schools have failed to provide equitable learning opportunities with all students in science education. From this wealth of investigative data, the authors propose a research agenda for the field of science education - identifying strengths and weaknesses in the literature to date as well as the most urgent priorities for those committed to the goals of equity and excellence in science education.

Contents

Preface; Introduction; Part I. Conceptual Grounding and Policy Context: 1. Student diversity and science outcomes; 2. Conceptual frameworks and educational policies; Part II. Student Learning and Classroom Practices: 3. Students and science learning; 4. Science curriculum; 5. Science instruction; 6. Science assessment; Part III. Creating Equitable Learning Environments: 7. Teacher education; 8. School organization and educational policies; 9. School and home/community connections; Part IV. Conclusions and a Research Agenda: 10. Conclusions; 11. Research agenda; Appendix: Method for research synthesis; References.

最近チェックした商品