Medieval Reading : Grammar, Rhetoric and the Classical Text (Cambridge Studies in Medieval Literature)

個数:

Medieval Reading : Grammar, Rhetoric and the Classical Text (Cambridge Studies in Medieval Literature)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 256 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780521472579
  • DDC分類 809.02

基本説明

This book investigates how people learnt to read in the middle ages.

Full Description

This book argues for a radically new approach to the history of reading and literacy in the Middle Ages. It investigates the use of complex literary texts as the basis of elementary instruction in the Latin language and, using medieval teachers' notes (glosses) on a classical text (Horace's Satires) and a selection of other unpublished manuscript materials, it demonstrates that the reading of classical literature was profoundly shaped by the demands of acquiring Latin literacy through the arts of grammar and rhetoric. The resolutely literal readings of Latin texts found in these educational and institutional contexts call for a reassessment of the relationship of Latin and vernacular discourses in medieval culture, and of some central notions in medieval hermeneutics, notably allegory and authorial intention.

Contents

1. Introduction; Part I. Contents for reading: 2. Learning to read: the classics and the curriculum; 3. Reading and the trivium arts; Part II. Reading Practice: 4. Origins and mythologies: the invention of language and meaning; 5. Reading word by word (1): the role of the vernacular; 6. Reading word by word (2): grammatical and rhetorical approaches; 7. From words to the phrase: the problem of syntax; 8. Government: the theory and practice of a grammatical concept; 9. Rival orders of syntax: vernacular, natural and artificial; 10. From the phrase to the text: grammatical and rhetorical approaches again; 11. Naked intention: satire and a new kind of literal reading; 12. Literacy: a new model for the classical text in the middle ages?; Bibliography.

最近チェックした商品