The Economics of the British Stage 1800-1914

個数:

The Economics of the British Stage 1800-1914

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 528 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780521036856
  • DDC分類 338.477920941

Full Description

During the nineteenth century, British theatre developed into an industry with considerable importance in the economy, diversified by whole new forms of entertainment - first music hall then cinema - evolving alongside the dramatic stage. This comprehensive study examines the theatre's growth from an economic perspective. Tracy Davis reflects the debates of economic theorists from Adam Smith to Alfred Marshall to investigate three key areas: the state's role in protecting theatre; the factors affecting the success or failure of theatre companies; and how theatre came to be regarded as one of the 'service industries'. By grounding debates about subsidization and the economic viability of the live arts in an era predating government funding, Davis sheds light on the history of cultural policy for the arts in Britain. Her book will interest scholars across a range of disciplines - theatre, social history, economics, gender studies and the sociology of culture.

Contents

List of illustrations; List of figures; Acknowledgements; Abbreviations; Note to readers; Introduction; Part I. Competition: Theatre and Laissez-Faire: 1. Monopoly and free trade: fair and unfair competition; 2. Property and the stakes of private interest; 3. Industrial regulation and safety; 4. Marginal economics, national interest and the half-naked woman; Part II. Ownership and Entrepreneurialism: 5. Opportunity, finance and failure; 6. Profit; 7. Business structures; 8. Gender, 'gentlemanly capitalism' and the wo-manager; Part III. Industrialization, Commodity Capitalism and Theatre Production Systems: 9. Labour and labourers; 10. Theatre as cultural capital; Appendix: 'To the public. Charles Kemble's mercies or the '999' increasing'; Notes; Bibliography; Index.

最近チェックした商品