Chromatic Transformations in Nineteenth-Century Music (Cambridge Studies in Music Theory and Analysis)

個数:

Chromatic Transformations in Nineteenth-Century Music (Cambridge Studies in Music Theory and Analysis)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 292 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780521028493
  • DDC分類 781.2509034

基本説明

New in paperback. Hardcover was published in 2002. Develops a model of chromatic chord relations in nineteenth-century music particularly the works of Schubert, Beethoven, Chopin, Schumann, and Brahms.

Full Description

David Kopp's book develops a model of chromatic chord relations in nineteenth-century music by composers such as Schubert, Beethoven, Chopin, Schumann and Brahms. The emphasis is on explaining chromatic third relations and the pivotal role they play in theory and practice. The book traces conceptions of harmonic system and of chromatic third relations from Rameau through nineteenth-century theorists such as Marx, Hauptmann and Riemann, to the seminal twentieth-century theorists Schenker and Schoenberg and on to the present day. Drawing on tenets of nineteenth-century harmonic theory, contemporary transformation theory and the author's own approach, the book presents a clear and elegant means for characterizing commonly acknowledged but loosely defined elements of chromatic harmony, and integrates them as fully fledged entities into a chromatically based conception of harmonic system. The historical and theoretical argument is supplemented by plentiful analytic examples.

Contents

Foreword Ian Bent; Acknowledgements; 1. Common-tone tonality; 2. Three examples of functional chromatic mediant relations in Schubert; 3. Key harmonic systems and notions of third relations from Rameau to Hauptmann; 4. Hugo Riemann; 5. Twentieth-century theory and chromatic third relations; 6. Riemann's legacy and transformation theories; 7. A chromatic transformation system; 8. Chromatic mediant relations in musical contexts; 9. Five analyses; Bibliography; Index; Compositions cited.

最近チェックした商品