Ethics and Aesthetics in European Modernist Literature : From the Sublime to the Uncanny

個数:

Ethics and Aesthetics in European Modernist Literature : From the Sublime to the Uncanny

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 308 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780521025164
  • DDC分類 809.9112

Full Description

David Ellison's book is an investigation into the historical origins and textual practice of European literary Modernism. Ellison's study traces the origins of Modernism to the emergence of early German Romanticism from the philosophy of Immanuel Kant, and emphasizes how the passage from Romanticism to Modernism can be followed in the gradual transition from the sublime to the uncanny. Arguing that what we call High Modernism cannot be reduced to a religion of beauty, an experimentation with narrative form, or even a reflection on time and consciousness, Ellison demonstrates that Modernist textuality is characterized by the intersection, overlapping, and crossing of aesthetic and ethical issues. Beauty and morality relate to each other as antagonists struggling for dominance within the related fields of philosophy and theory on the one hand (Kant, Kierkegaard, Nietzsche, Freud) and imaginative literature on the other (Baudelaire, Proust, Gide, Conrad, Woolf, Kafka).

Contents

Preface; Part I. Kant, Romantic Irony, Unheimlichkeit: 1. Border crossings in Kant; 2. Kierkegaard on the economics of living poetically; 3. Freud's 'Das Unheimliche': the intricacies of textual uncanniness; Part II. The Romantic Heritage and Modernist Fiction: 4. Aesthetic redemption: the Thyrsus in Nietzsche, Baudelaire, and Wagner; 5. The 'beautiful soul': Alain-Fournier's Le Grand Meaulnes and the aesthetics of Romanticism; 6. Proust and Kafka: uncanny narrative openings; 7. Textualizing immoralism: Conrad's Heart of Darkness and Gide's L'Immoraliste; 8. Fishing the waters of impersonality: Virginia Woolf's To the Lighthouse; Epilogue: narrative and music in Kafka and Blanchot: the 'singing' of Josefine; Notes; Index.

最近チェックした商品