Speaking for Themselves : Ethnographic Interviews with Adults with Learning Disabilities

個数:

Speaking for Themselves : Ethnographic Interviews with Adults with Learning Disabilities

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • ≪洋書のご注文について≫ 「海外取次在庫あり」「国内在庫僅少」および「国内仕入れ先からお取り寄せいたします」表示の商品でもクリスマス前(12/20~12/25)および年末年始までにお届けできないことがございます。あらかじめご了承ください。

  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 232 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780472751488
  • DDC分類 371.9

Full Description

Speaking for Themselves: Ethnographic Interviews with Adults with Learning Disabilities by Paul J. Gerber and Henry B. Reiff investigates the personal and academic experiences of adults diagnosed with learning disabilities. Taking an ethnographic approach, the authors present in-depth interviews with nine adults, aged 22 to 56, exploring how their learning disabilities affect various aspects of their lives, such as education, vocational achievement, social and emotional adjustment, and daily living skills. The study categorizes subjects into three groups based on educational and vocational achievements: high, moderate, and marginal adjustment to adulthood. Through personal narratives, the book reveals the nuances of struggle and success in this often-overlooked adult demographic, offering valuable insights for researchers, educators, and policymakers. Particularly, it emphasizes the need for a better understanding of the challenges and needs faced by adults with learning disabilities, while calling for the expansion of personalized and effective support systems beyond childhood and adolescence into adult life. The findings highlight a significant variance in experiences, illustrating that the degree of success in adulthood often correlates with educational attainment and the ability to compensate for learning challenges. This research asserts the importance of inclusive practices and further studies to continue improving the quality of life and support for adults with learning disabilities.

最近チェックした商品