The Avant-Garde and the Popular in Modern China : Tian Han and the Intersection of Performance and Politics

個数:

The Avant-Garde and the Popular in Modern China : Tian Han and the Intersection of Performance and Politics

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 386 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780472072170
  • DDC分類 895.125

Full Description

The Avant-Garde and the Popular in Modern China explores how an important group of Chinese performing artists invested in politics and the pursuit of the avant-garde came to terms with different ways of being "popular" in modern times. In particular, playwright and activist Tian Han (1898-1968) exemplified the instability of conventional delineations between the avant-garde, popular culture, and political propaganda. Liang Luo traces Tian's trajectory through key moments in the evolution of twentieth-century Chinese national culture, from the Christian socialist cosmopolitanism of post-WWI Tokyo to the urban modernism of Shanghai in 1920s and 30s, then into the Chinese hinterland during the late 1930s and 40s, and finally to the Communist Beijing of the 1950s, revealing the dynamic interplay of art and politics throughout this period. Understanding Tian in his time sheds light upon a new generation of contemporary Chinese avant-gardists (Ai Wei Wei being the best known), who, half a century later, are similarly engaging national politics and popular culture.

最近チェックした商品