Social-Emotional Learning in English Language Teaching (Bigs (Brief Instructional Guides))

個数:

Social-Emotional Learning in English Language Teaching (Bigs (Brief Instructional Guides))

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 112 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780472039852
  • DDC分類 428.0071

Full Description

In an era where the world feels increasingly interconnected yet divided, Social-Emotional Learning in English Language Teaching unveils the profound impact of incorporating social-emotional learning (SEL) into language education. With compelling narratives and relatable examples, the authors showcase how emotional intelligence, empathy, and well-being are not just buzzwords, but essential elements for thriving in today's global community. Through the lens of language education, they introduce the concept of affective communicative competence and advocate for a practice of responsible well-being that aims to support the holistic well-being of educators and learners. Blending meticulously researched theory with practical applications, the book is structured to facilitate both comprehension and application through practical SEL activities or reflective questions. As a critical resource for educators, researchers, and policymakers aiming to enrich the language-learning landscape, Social-Emotional Learning in English Language Teaching equips practitioners with the tools to foster environments where social-emotional and linguistic growth can flourish in tandem.

Contents

List of Figures
Preface
Chapter 1: What is social-emotional learning?
Chapter 2: Why social-emotional learning in language teaching?
Chapter 3: How to include social-emotional learning in language teaching
Chapter 4: Social-emotional learning and responsible well-being
Chapter 5: Future directions for social-emotional learning in language teaching
Appendix 1
Appendix 2
Appendix 3
Appendix 4

最近チェックした商品