児童の精神診断アセスメント<br>Psychodiagnostic Assessment of Children : Dimensional and Categorical Approaches

個数:

児童の精神診断アセスメント
Psychodiagnostic Assessment of Children : Dimensional and Categorical Approaches

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 532 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780471212195
  • DDC分類 618.9289

基本説明

Provides detailed and thorough guidelines for assessing and diagonosing a broad spectrum of common childhood problems.

Full Description

An unparalleled resource for accurately diagnosing an array of childhood problems

Psychodiagnostic Assessment of Children: Dimensional and Categorical Approaches provides comprehensive guidelines for assessing and diagnosing a broad spectrum of childhood disorders. In this groundbreaking new text, Randy Kamphaus (coauthor of the BASC and BASC-II) and Jonathan Campbell discuss both theoretical and practical aspects of the field. Their detailed coverage provides students and professionals with important research findings and practical tools for accurate assessment and informed diagnosis.

This monumental new work begins by explaining dimensional (e.g., classification methods that emphasize quantitative assessment measures such as behavior rating scales) and categorical (e.g., classification methods that emphasize qualitative assessment measures such as clinical observation and history-taking) methods of assessment and diagnosis. It then highlights assessment interpretation issues related to psychological assessment and diagnosis. The remainder of the text covers constructs and core symptoms of interest, diagnostic standards, assessment methods, interpretations of findings, and case studies for all of the major childhood disorders.

The disorders include:
* Mental retardation
* Learning disability
* Autism spectrum disorders
* Depression
* Anxiety disorders
* Traumatic brain injuries
* Eating disorders
* Attention deficit hyperactivity disorder
* Conduct disorder
* Oppositional defiant disorder
* Substance abuse and dependence
* Subsyndromal and hypersyndromal impairments

Contents

Preface. Acknowledgments.

Contributors.

Chapter 1. Classification and Diagnosis Concepts (R. Kamphaus, et al.).

Chapter 2. Interpretation of Findings (R. Kamphaus).

Chapter 3. Mental Retardation/Intellectual Disability (J. Campbell).  

Chapter 4. Learning Disabilities (R. Kamphaus).

Chapter 5. Autism Spectrum Disorders (J. Campbell)

Chapter 6. Depressive Disorders (J. Campbell).

Chapter 7. Anxiety Disorders (J. Campbell).

Chapter 8. Traumatic Brain Injury (J. Bloom, et al.).

Chapter 9. Eating and Feding Disorders (K. Moon & J. Campbell).

Chapter 10. Diagnosis of Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder and Its Subtypes (M. García-Barrera & R. Kamphaus).

Chapter 11. Conduct Disorder and Oppositional Defiant Disorder (C. James & J. Campbell).

Chapter 12. Assessment and Diagnosis of Substance Use in Childhood and Adolescence (M. VanDeventer & R. Kamphaus).

Chapter 13. Cluster of Child Adjustment (E. Dowdy, et al.).

References.

Author Index.

Subject Index.

最近チェックした商品