アメリカの教科書:社会文化的側面<br>The Textbook as Discourse : Sociocultural Dimensions of American Schoolbooks

個数:
電子版価格
¥12,547
  • 電子版あり
  • ポイントキャンペーン

アメリカの教科書:社会文化的側面
The Textbook as Discourse : Sociocultural Dimensions of American Schoolbooks

  • ウェブストア価格 ¥15,710(本体¥14,282)
  • Routledge(2010/12発売)
  • 外貨定価 US$ 71.99
  • 【ウェブストア限定】ブラックフライデーポイント5倍対象商品(~11/24)※店舗受取は対象外
  • ポイント 710pt
  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 360 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780415886475
  • DDC分類 371.320973

Full Description

The central assumption of The Textbook as Discourse is this: interpreted in the flow of history, textbooks can provide important insights into the nature and meaning of a culture and the social and political discourses in which it is engaged. This book is about the social, political and cultural content of elementary and secondary textbooks in American education. It focuses on the nature of the discourses—the content and context—that represent what is included in textbooks. The term "discourse" provides the conceptual framework for the book, drawing on the work of the French social theorist Michel Foucault. The volume includes classic articles and book chapters as well as three original chapters written by the editors. To enhance its usefulness as a course text, each chapter includes an Overview, Key Concepts, and Questions for Reflection.

Contents

Acknowledgements

Preface

Introduction

Part One: Studies of American Textbooks and their Content from the Late 18th, 19th, and Early 20th Centuries

1. Education and the Iconography of the Republic: Patriotic Symbolism in the Frontispieces of Eighteenth- and Nineteenth-Century American Textbooks Eugene F. Provenzo, Jr.

2. Values Expressed in American Children's Readers: 1800-1950 Richard Decharms and Gerald H. Moeller

3. Images of Women in Textbooks 1880-1920 Joan N. Burstyn, Ruth R. Corrigan

4. Catholic Textbooks and Cultural Legitimacy, 1840-1935 Eugene F. Provenzo, Jr.

5. The Discourse of Americanization Textbooks: 1914-1924 Annis N. Shaver

6. Textbooks and Reconstruction W.E.B. DuBois

7. The Lingering Impact of the Scopes Trial on High School Biology Textbooks Randy Moore

Part Two: Ideology, Race, Ethnicity, Socio-Economic Status, Gender, Disability, and Religion in 20th-Century American Textbooks

8. Ideology and United States History Textbooks Jean Anyon

9. The Representation of Christopher Columbus in High School History Textbooks: A Content Analysis Manuel Bello and Annis N. Shaver

10. Don Juan and Rebels Under Palm Trees: Depictions of Latin Americans in US History Textbooks Barbara C. Cruz

11. Race, Class, Gender, and Disability in Current Textbooks Christine E. Sleeter, Carl A. Grant

12. Brown-ning the American Textbook: History, Psychology, and the Origins of Modern Multiculturalism Jonathan Zimmerman

13. Making Dick and Jane: Historical Genesis of the Modern Basal Reader Alan Luke

14. Harold Rugg vs. Horatio Alger: Social Class and Economic Opportunity, 1930-1960 Joseph Moreau

15. Textbook Content and Religious Fundamentalism Eugene F. Provenzo, Jr.

Bibliography

最近チェックした商品