Cinema, State Socialism and Society in the Soviet Union and Eastern Europe, 1917-1989 : Re-Visions (Basees/routledge Series on Russian and East European Studies)

個数:
電子版価格
¥8,716
  • 電子版あり
  • ポイントキャンペーン

Cinema, State Socialism and Society in the Soviet Union and Eastern Europe, 1917-1989 : Re-Visions (Basees/routledge Series on Russian and East European Studies)

  • ウェブストア価格 ¥47,392(本体¥43,084)
  • Routledge(2014/06発売)
  • 外貨定価 US$ 220.00
  • 読書週間 ポイント2倍キャンペーン 対象商品(~11/9)
  • ポイント 860pt
  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 234 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780415813235
  • DDC分類 302.234309470904

Full Description

This book presents a comprehensive re-examination of the cinemas of the Soviet Union and Central and Eastern Europe during the communist era. It argues that, since the end of communism in these countries, film scholars are able to view these cinemas in a different way, no longer bound by an outlook relying on binary Cold War terms. With the opening of archives in Eastern Europe and the former Soviet Union, much more is known about these states and societies; at the same time, the field has been reinvigorated by its opening up to more contemporary concepts, themes and approaches in film studies and adjacent disciplines. Taking stock of these developments, this book presents a rich, varied tapestry, relating specific films to specific national and transnational circumstances, rather than viewing them as a single, monolithic "Cold War Communist" cinema.

Contents

IntroductionPart 1: On Spaces and Nations1. Squeezing Space, Releasing Space: Spatial Research in the Study of Eastern European Cinema2. Thinking again about Cold War Cinema 3. Incommensurable Distance: Versions of National Identity in Georgian Soviet Cinema Part 2: Ideologies of Representation 4. Mirrors of Death: Subversive Subtexts in Bulgarian Cinema, 1964 -1979 5. Popular Cinema in Late 1960s Romania6. Stalinist Cinema and the Search for Audiences: Liubov¢ Orlova and the Case for Star StudiesPart 3: (Re)recordings, (Re)focusings, (Re)discoveries 7. The Political Camera: Comparing 1956 in Three Moments of Hungarian History8. Back to the Archives: The Testimonial Power of Soviet Silent Footage of the Holocaust9. The Human and the Possible: Animation in Central and Eastern Europe

最近チェックした商品