言語教育:総合言語学の視座<br>Language Teaching : Integrational Linguistic Approaches (Routledge Advances in Communication and Linguistic Theory)

個数:
電子版価格
¥10,910
  • 電子版あり
  • ポイントキャンペーン

言語教育:総合言語学の視座
Language Teaching : Integrational Linguistic Approaches (Routledge Advances in Communication and Linguistic Theory)

  • ウェブストア価格 ¥14,054(本体¥12,777)
  • Routledge(2011/08発売)
  • 外貨定価 US$ 63.99
  • クリスマスポイント2倍キャンペーン(~12/25)
  • ポイント 254pt
  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • ≪洋書のご注文について≫ 「海外取次在庫あり」「国内在庫僅少」および「国内仕入れ先からお取り寄せいたします」表示の商品でもクリスマス前(12/20~12/25)および年末年始までにお届けできないことがございます。あらかじめご了承ください。

  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 190 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780415808064
  • DDC分類 418.0071

基本説明

New in paperback. Hardcover was published in 2008. This method radically reconceptualizes language learning and teaching.

Full Description

This book demonstrates the relevance of an integrational linguistic perspective to a practical, real-world need, namely the learning of languages. Integrational linguistics' shunning of both realist and structuralist theories of language, its commitment to an unwavering attention to the perspective of the language user, and its adherence to a semiology in which signs are the situated products of interactants interpretive behaviour, mean that it radically reconceptualizes language learning and language teaching. Detractors have implied that IL is so 'philosophical' or 'theoretical' an exercise that it has no useful bearing on the practical problems of language learning. These papers refute that misconception by demonstrating how an IL stance can help disentangle the conflicting considerations and contradictory assumptions that arise in a host of language teaching situations: first, second- and foreign-language classrooms in a diversity of settings (including India, Australia, the United States, and Hong Kong), with different age-groups of students, whether the focus is on speech or writing, and in more informal settings.

Contents

Introduction: Language Teaching and Integrational Linguistics

Michael Toolan

Chapter One: Implicit and Explicit Language Teaching

Roy Harris

Chapter Two: Learning to Write: Integrational Linguistics and the Indian Subcontinent

Rukmini Bhaya Nair

Chapter Three: Language Learning, Grammar, and Integrationism

Daniel R. Davis

Chapter Four: Grammaticality and the English Teacher in Hong Kong: An Integrationist Analysis

Christopher Hutton

Chapter Five: Integrationism, New Media Art and Learning to Read Arabic

Sally Pryor

Chapter Six: Teaching a Foreign Language: A Tentative Enterprise

Edda Weigand

Chapter Seven: Assessing Students' Writing: Just More Grubby Verbal Hygiene?

Michael Toolan

Chapter Eight: Integrational Linguistics and Language Teaching

Charles Owen

Notes on Contributors

Index

最近チェックした商品