China's Education, Curriculum Knowledge and Cultural Inscriptions : Dancing with the Wind (Routledge Cultural Studies in Knowledge, Curriculum, and Education)

個数:

China's Education, Curriculum Knowledge and Cultural Inscriptions : Dancing with the Wind (Routledge Cultural Studies in Knowledge, Curriculum, and Education)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 190 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780415787543
  • DDC分類 370.951

Full Description

With a focus on the role of discourse and language in education, this book examines China's educational reform from an original perspective that avoids mapping on Westernized educational sensibilities to a Chinese environment. Zhao untangles the tradition-modernity division expressed in China's educational language about the body and teacher-student difference. Exploring the historical and cultural implications of the ways China's schooling is talked about and acted upon, Zhao argues that Chinese notion "wind" (feng) is a defining aspect of Chinese teaching and learning. Incorporating Western and Chinese literature, this book explores the language of education, curriculum, and knowledge on a cross-cultural landscape and as cultural inscriptions.

Contents

Series Foreword

Book Foreword

Preface

Introduction: Encountering the Chinese "Wind" and "Body" Aporia as a Starting Point

PART ONE: OVERCOMING "EPISTEMICIDE" IN CROSS-CULTURAL EDUCATIONAL STUDIES

1."Epistemicide" as an Effect of Comparative Paradigms and Globalized Discourses

2. An Archaeological-Historical Mode of Inquiry

3. An Ontological Language-Discourse Perspective

PART TWO: PARADIGMATIC UNPACKINGS OF CHINA'S LANGUAGE, KNOWLEDGE, AND EDUCATION

4. Beyond Representation: Yijing Thought and Confucius' Wind-Pedagogy

5. Beyond Conceptual Thinking: Chinese Body-Thinking and Educational Body

6. Beyond Identity vs. Difference Division: A Daoist Teacher-Student (Re)Ordering

PART III: REVISITNG MY RESEARCH-LEARNING JOURNEY AS A POST-FOUDNATIONAL CASE STUDY

7. Daoist Onto-Un-Learning Way & Post-foundational Study

最近チェックした商品