Re-Membering History in Student and Teacher Learning : An Afrocentric Culturally Informed Praxis

個数:
電子版価格
¥11,656
  • 電子版あり
  • ポイントキャンペーン

Re-Membering History in Student and Teacher Learning : An Afrocentric Culturally Informed Praxis

  • ウェブストア価格 ¥14,808(本体¥13,462)
  • Routledge(2014/03発売)
  • 外貨定価 US$ 66.99
  • 【ウェブストア限定】ブラックフライデーポイント5倍対象商品(~11/24)※店舗受取は対象外
  • ポイント 670pt
  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 248 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780415715133
  • DDC分類 370.117

Full Description

What kind of social studies knowledge can stimulate a critical and ethical dialog with the past and present? "Re-Membering" History in Student and Teacher Learning answers this question by explaining and illustrating a process of historical recovery that merges Afrocentric theory and principles of culturally informed curricular practice to reconnect multiple knowledge bases and experiences. In the case studies presented, K-12 practitioners, teacher educators, preservice teachers, and parents use this praxis to produce and then study the use of democratized student texts; they step outside of reproducing standard school experiences to engage in conscious inquiry about their shared present as a continuance of a shared past. This volume exemplifies not only why instructional materials—including most so-called multicultural materials—obstruct democratized knowledge, but also takes the next step to construct and then study how "re-membered" student texts can be used. Case study findings reveal improved student outcomes, enhanced relationships between teachers and families and teachers and students, and a closer connection for children and adults to their heritage.

Contents

Contents

Foreword - Molefi Kete Asante
Preface
Acknowledgments

Section I: An Afrocentric Culturally Informed Praxis of Historical Recovery
Chapter 1: Introduction
Chapter 2: Silenced History
Chapter 3: "Re-Membering" the Way to Content
Chapter 4: Standards "Re-Membered"

Section II: Studying the Use of "Re-Membered" Texts
Chapter 5: Austin Steward: "Home-Style" Teaching, Planning, and Assessment - Linda Campbell
Chapter 6: Using "Re-membered" Student Text as a Pedagogical Frame for Urban Pre-Service Mathematics Teachers - Shonda Lemons-Smith
Chapter 7: Culturally Informed Lesson Planning - Ericka López
Chapter 8: Recovering History and the "Parent Piece" for Cultural Well-Being and Belonging - Joyce E. King, Adrienne C. Goss, & Sherell A. McArthur
Chapter 9: Coda: What "Re-membered" Texts "Re-member"

Appendix A: Four Identity-Group Narratives
Appendix B: Lesson Summaries: Themes, Concepts, and Principles
Contributors

最近チェックした商品