Cultural Identity in Kindergarten : A Study of Asian Indian Children (Studies in Asian Americans)

個数:

Cultural Identity in Kindergarten : A Study of Asian Indian Children (Studies in Asian Americans)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 252 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780415649001
  • DDC分類 371.82995073

Full Description

The purpose of this study is to explore play and story as forms of early childhood discourse in which cultural identity is both constructed and expressed in the Asian Indian community.

Contents

Acknowledgements Abstract List of Tables 1. Introduction and Methodology Statement of the Problem Research Questions Conceptual Framework Settings Methodology 2. Literature Review Cultural Identity in Social Worlds Children in Social Worlds Play and Discourse Studies in Ethnicity Asian Cultural Identity 3. Stony Brook: Stepping Stone to Success School Context: Constraint, Memory and Diversity Classroom Culture: Private Offices and Memory Machines Peer Interactions: Team and Familial Networking Styles Home is a Different Story The Ascriptive-Assertive Identity Stream Convergence of Voice in Rhetorical Practice 4. Fair Bridge: Trying to Mix School Context: Learning to be Friendly Classroom Culture: Time for Talk and Work Peer Interactions: Role Elaborations in Play Networks Visible Families, Separate Neighborhoods Identities in Dialogic Streams Varieties in Expressive Practice 5. Glimpses of Indian Familial Contexts Amalgamating, Incorporating and Proliferating Identity Interests Local Views of Indian Family Relationship Styles General Patterns in Talk and Play 6. Cultural Recognitions Harmonies: Mirroring Selves Discords: Constructing Safety Zones Boundary Work in Comic, Scary and Moral Discourse Kindergarten Ontologies 7. Conclusions Summary Implications References A ppendices A. Parent Consent Form B. Parent Consent Form in Spanish C. Stony Brook Demographics D. Fair Bridge Demographics

最近チェックした商品