ビジネス・コミュニケーション(第2版)<br>Business Communication : Rethinking your professional practice for the post-digital age (2ND)

個数:

ビジネス・コミュニケーション(第2版)
Business Communication : Rethinking your professional practice for the post-digital age (2ND)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 326 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780415640282
  • DDC分類 658.45

Full Description

Effective communication in business and commercial organizations is critical, as organizations have to become more competitive and effective to sustain commercial success.

This thoroughly revamped new edition distils the principles of effective communication and applies them to organizations operating in the digital world. Techniques and processes detailed in the book include planning and preparing written communication, effective structures in documents, diverse writing styles, managing face-to-face interactions, using visual aids, delivering presentations, and organising effective meetings. In every case the authors consider the potential of new technology to improve and support communication.

With helpful pedagogical features designed to aid international students, this new edition of a popular text will continue to aid business and management students for years to come.

Additional content can now be found on the author's website - www.rethinkbuscomm.net

Contents

Introduction 1. Developing your Communication: Deciding where to start 2. How Should we Analyse Communication? 3. What does Communication Mean? 4. How is Communication Affected by the Organisational Context? 5. How Should we Plan and Organise Professional and Business Writing? 6. What is an Effective Writing Style? 7. Effective Design and Visual Aids 8. What Makes Documents Effective? 9. What is Effective Interpersonal Communication? 10. How do Interpersonal Skills Work in Practice? 11. How can we Organise Effective Meetings? 12. How can we Plan and Deliver Effective Presentations? 13. How can we Build Effective Teams? 14. Change, Communication and Future-gazing

最近チェックした商品