プランニング・ゲーム:情報経済学のアプローチ<br>The Planning Game : An Information Economics Approach to Understanding Urban and Environmental Management

個数:

プランニング・ゲーム:情報経済学のアプローチ
The Planning Game : An Information Economics Approach to Understanding Urban and Environmental Management

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 208 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780415599054
  • DDC分類 307.1216

基本説明

Sets out a new way of looking at the transfer of information and the cooperation of groups in planning by exploring the strand of economics known as information economics, including game theory.

Full Description

Trading information is an essential aspect of the negotiations that underpin planning practice across the globe. In this book, Alex Lord uses information economics to outline a way of thinking about these negotiations that places the strategies that actors in the planning game use at the heart of the debate.

Dialogue between economics and planning theorists has been, until now, rare. Lord argues that information economics' tool kit, game theory - including well-known examples such as the Prisoners' Dilemma, the Stag Hunt game and Follow the Leader - offers an analytical framework ideally suited to unpacking planning processes.

This use of game theory to understand how counterparties interact draws together two distinct bodies of literature: firstly the mainstream economics treatment of games in abstract form and, secondly, accounts of actual bargaining in planning practice from a host of international empirical studies.

Providing a novel alternative to existing theories of planning, The Planning Game provides an explanation of how agencies interact in shaping the trajectory of development through the application of game theory to planning practice.

Contents

Introduction Part 1 1. Planning in the 'Information Age' 2. Is There Something Wrong with Planning Theory? 3. Is There an Alternative Way of Understanding Planning? 4. The Infusion of Economics into Planning Thought Part 2 5. Introducing the Planning Game 6. Conflict, Power and Risk 7. Bargaining, Negotiation and Tactics 8. Team Games, Coalitions and Collaboration 9. Putting the Planning Game in Context

最近チェックした商品