スポーツのグローバル経済学<br>The Global Economics of Sport

個数:

スポーツのグローバル経済学
The Global Economics of Sport

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 138 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780415586184
  • DDC分類 338.47796

基本説明

Drawing on case studies from the UK, North America, Europe, the Far East and beyond, it offers a powerful forecast for the evolution of the global sports market.

Full Description

Sport has become a global business. There is no corner of the Earth that isn't reached by coverage of global sporting mega-events such as the Olympics or the World Cup, events managed by international governing bodies such as the IOC and FIFA that operate like major international businesses. Companies such as Nike now design, produce, distribute and market their products across every continent, while an increasingly important part of every country's sport market is now international in terms of its influences and opportunities.

This book is the first to examine the economics of contemporary sport using the global market as the primary unit of analysis. Starting with a survey of the changing nature of the sports market over the last hundred years, the book explores the difficulties of measuring the true scale and impact of the global sports economy, employing a wealth of empirical data to define and analyze the sports market and all its sub-sectors. In doing so, the book draws on case studies from the UK, Europe, North America and beyond. This book is essential reading for any student or professional with an interest in the economics of sport.

Contents

1. The Historical and Economic Development of the Sport Market 2. The Global Sport Market 3. Global Sports Organizations 4. Global Sports Events 5. Global Sport Corporations 6. Sport Broadcasting 7. Sports Sponsorship 8. Globalisation of the Sport Market Costs and Benefits

最近チェックした商品