Schooling, Ideology and the Curriculum (RLE Edu L) (Routledge Library Editions: Education)

個数:
電子版価格
¥11,096
  • 電子版あり

Schooling, Ideology and the Curriculum (RLE Edu L) (Routledge Library Editions: Education)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 216 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780415504119
  • DDC分類 370.1

Full Description

Although the different contributions to this book range over a wide spectrum of substantive issues, they share a common interest. This is a concern to explore the ways in which notions of the relations between theory and practice, between belief and action, can be used to develop three kinds of sensitivity in the sociology of education. A sensitivity towards how school systems are created, maintained and made to function; towards developing a more refined, critical and constructive awareness of the reliability and validity of descriptions, analyses and explanations offered in this field of study; and a sensitivity towards the ways in which changes take place within the education system and how the insights and realisations generated in the discipline might be used to control such occurrences.

Contents

Chapter 1 Introduction, Len Barton, Roland Meighan, Stephen Walker; Chapter 2 Curricular Form and the Logic of Technical Control, Michael Apple; Chapter 3 Schooling and the Reproduction of Class and Gender Relations, Madeleine MacDonald; Chapter 4 Contradiction and Reproduction in Educational Theory, Herbert Gintis, Samuel Bowles; Chapter 5 Schooling for Change, Tony Edwards; Chapter 6 The Limits of Curricular Experience, P. W. Musgrave; Chapter 7 Contradiction and Change in Educational Practices, Janet Strivens; Chapter 8 Teacher Ideologies and Pupil Disaffection, Rosemary Chessum; Chapter 9 Locations of Learning and Ideologies of Education, Roland Meighan, Christine Brown; Chapter 10 Curricula are Social Processes, Gary Easthope; Chapter 11 Towards a New Socialist Sociology of Education, David Reynolds, Michael Sullivan;

最近チェックした商品