発達における心の理論と言語<br>Theory of Mind and Language in Developmental Contexts

個数:

発達における心の理論と言語
Theory of Mind and Language in Developmental Contexts

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 193 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780387249940

基本説明

Provides new empirical study data that explores the influence of linguistic variables within developmental contexts on theory of mind development and functioning.

Full Description

How we think and speak is a reflection of our shared cultural and socioeconomic backgrounds. Theory of Mind and Language in Different Developmental Contexts blazes new trails in the study of the relationship between the theory of mind—that is, the ability to attribute mental states as the basis of behavior and social interaction—and language.

This volume examines the linguistic variables within developmental contexts, including:

- Different levels of analysis.

- Intercultural differences (e.g., Western, non-Western).

- Intracultural differences (e.g., socioeconomic status).

- Conditions of development as well as typical and atypical functions.

- Contexts of usage, including personal, social, and business interactions.

Each chapter focuses on issues and methodologies to provide a comprehensive overview of current studies on the relationship between the theory of mind and language. Data and working strategies are provided for clinicians, educators, and other mental health professionals. This volume is a must-have for developmental, cognitive, and clinical psychologists and researchers interested in the most up-to-date information on theory of mind and language.

Contents

Mental Language and Understanding of Epistemic and Emotional Mental States.- The Mental Verbs in Different Conceptual Domains and in Different Cultures.- The Socialization of Theory of Mind.- Relations Among Theory of Mind, Metacognitive Language, Reading Skills and Story Comprehension In L1 and L2 Learners.- Culture and Mental States.- Mind Over Grammar.- The Silent Understanding of the Mind.- Social and Intrapersonal Theories of Mind.- Discursive Practices and Mentalization Ability in Adults at Work.

最近チェックした商品