Music by Subscription : Composers and their Networks in the British Music-Publishing Trade, 1676-1820 (Routledge Research in Music)

個数:

Music by Subscription : Composers and their Networks in the British Music-Publishing Trade, 1676-1820 (Routledge Research in Music)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 254 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780367756833
  • DDC分類 780.94109033

Full Description

This book breaks new ground in the social and cultural history of eighteenth-century music in Britain through the study of a hitherto neglected resource, the lists of subscribers that were attached to a wide variety of publications, including musical works. These lists shed considerable light on the nature of those who subscribed to music, including their social status, place of employment, residence, and musical interests. Through broad analysis of subscription data, the contributors reveal insights into social and economic changes during the period, and the types of music favoured by groups like music clubs, the aristocracy, the clergy, and by men and women. With chapters on female composers and listeners, music and the slave economy, musical patronage, the print trade, and nationality, this book provides innovative perspectives that enhance our understanding of music's social spheres, the emergence of music publishing, and the potential of digital musicology research.

Contents

Chapter 1. Introduction. Simon D. I. Fleming and Matin Perkins

Section 1. The Production of Musical Works by Subscription

Chapter 2. Thomas Mace and the Publication by Subscription of Musick's Monument (1676). Stephanie Carter

Chapter 3. Cecilia Maria Barthélemon's Three Sonatas, op 1. Michael Kassler

Chapter 4. Maria Hester Park and her Subscribers. Lise Karin Meling

Chapter 5. Publishing Music by Subscription in Eighteenth-Century Edinburgh: John Watlen and his Collections of Circus Tunes. Simon D. I. Fleming

Chapter 6. William Felton and John Pixell: The Musical Circles of the Vicar Composer. Simon D. I. Fleming

Section 2. The Consumption of Music Published by Subscription

Chapter 7. Gentry, Servants, and Musicians: A Network of Subscribers in North-East England. Roz Southey

Chapter 8. The Music-Making of the Bridgeman Family, Weston Park. Martin Perkins

Chapter 9. A Big Data Study: Musical Societies in Subscription Lists. Simon D. I. Fleming and Martin Perkins

Chapter 10. Strathspeys, Reels, and Instrumental Airs: A National Product. Karen E. McAulay

Chapter 11. Profiting from the Slave Economy and Subscribing to Music: The British Experience in the Eighteenth Century. David Hunter

Chapter 12. Foreign Composers, the Subscription Market, and the Popularity of Continental Music in Eighteenth-Century Britain. Simon D. I. Fleming

最近チェックした商品