Working in Black & White

個数:
電子版価格
¥5,106
  • 電子版あり

Working in Black & White

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 176 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780367720148
  • DDC分類 778.62

Full Description

Basics Photography 06: Working in Black & White, by David Präkel, provides a comprehensive guide to the basic theory and practice of black and white photography, from the relationship between colour and greyscale tones to the art of seeing in black and white.Black and white, the book argues, has been the soul and conscience of photography since its conception. Black and white is not a lesser colour image - it is, in many ways, more powerful. It gets to the core of what is important in an image, leaving behind the distractions of colour.This is an inspiring text which enables students to make the most of the opportunities offered by black and white photography.

Contents

How to get the most out of this book. Introduction. Basic theory: Blach and white and greyscale; History; Photograms; Colour to black and white; Filtration; Contrast. The art of black and white: Learning to 'see' in black and white; Previsualisation and composition; The great themes; Older cameras/lenses for a unique look. Lighting: Quality; Direction; Subject contrast; Lighting contrast; Subject brightness range; Metering; High-key and low-key imagery; Infrared. Capturing black and white: Film and developer; The 'look' of film; Staining developers; Exposure index; Chromogenic film; Film grain; Digital noise; The Zone System; Tone compression and expansion; Instant black-and-white film. Realising the image: Printing to match the contrast of the film; Fixed-grade and variable-contrast papers; Scanning film; Local exposure control; Paper choice; Contact printing; Digital negatives; Liquid emulsion; Colour to black and white; Greyscale conversions; Products for a 'film' look; Black-only printing; The future. Reintroducing colour: Toning; Digital toning; Duotones, tritones and quadtones; Oils, pastels and pencils on prints; Digital hand rendering. Conclusion. Contacts. Glossary. Acknowledgements.

最近チェックした商品