Capturing Colour (Basics Photography)

個数:
電子版価格
¥5,182
  • 電子版あり

Capturing Colour (Basics Photography)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 176 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780367717629
  • DDC分類 778.6

Full Description

Basics Photography 03: Capturing Colour gives readers a comprehensive introduction to the subject of colour and how to master its use in the process of photographic image-making. The topics discussed range from basic colour theory to the colour temperature of light and how to use colour to maximize the impact of compositions. A full and intimate understanding of colour is vital to the creation of dramatic, emotive and powerful photographic images. The way we choose to use colour will greatly influence the success of our image-making.

Contents

How to get the most out of this book; Introduction; Chapter One: Colour theory; The colour wheel; Primary, secondary and tertiary colours; Complementary colours; Colour harmony; Additive colour; Subtractive colour; Examples; Chapter Two: Vision; The human eye; Colour constancy and metamerism; Colour blindness; Psychological influences; Cultural influences; Chapter Three: Light; The electromagnetic spectrum; Colour temperature; Infrared; Chapter Three: Photographic colour; Colour films; Daylight and tungsten balance; Digital colour; Chapter Four: Filtration; Filter systems; The Kodak Wratten series; Mired and mired shift; Colour temperature filters; Neutral density filters; Polarising filters; Artificial light; Chapter Five: Using colour; Limiting the colour palette; Colour for impact; Colour and emotion; Colour and time; Chapter Six: Processing and printing; Using RAW files and RAW conversion; Adobe Photoshop; Toned monochrome; Colour management; Digital printing; Chapter Seven: Colour captured; William Lesch; Joe Cornish; Wilson Tsoi; Sue Bishop; Steve McCurry; Conclusion; Glossary; Acknowledgements, contacts and credits