教育哲学入門(第5版)<br>An Introduction to Philosophy of Education (5TH)

個数:
  • ポイントキャンペーン

教育哲学入門(第5版)
An Introduction to Philosophy of Education (5TH)

  • ウェブストア価格 ¥32,963(本体¥29,967)
  • Routledge(2021/07発売)
  • 外貨定価 US$ 170.00
  • ゴールデンウィーク ポイント2倍キャンペーン対象商品(5/6まで)
  • ポイント 598pt
  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 252 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780367637385
  • DDC分類 370.1

Full Description

This introductory text, now in its fifth edition, is a classic in its field. It shows, first and foremost, the importance of philosophy in educational debate and as a background to any practical activity such as teaching. What is involved in the idea of educating a person or the idea of educational success? What are the criteria for establishing the optimum balance between formal and informal teaching techniques? How trustworthy is educational research? In addition to these questions, which strike to the heart of the rationale for the educative process as a whole, the authors explore such concepts as culture, creativity, autonomy, indoctrination, needs, interests, and learning by discovery. Updates to this edition include new chapters on religious education and moral education, as well as questions for reflection at the end of each chapter.

Contents

1 On reading this book.; 2 Thinking about the educational system.; 3 What is it to be human?; 4 Do we need schools?; 5 Needs and interests.; 6 The concept of education.; 7 Knowledge: what is worth studying?; 8 Curriculum theory.; 9 Religion and religious education.; 10 Morality and moral education.; 11 Indoctrination.; 12 Rationality.; 13 Critical thinking and other skills.; 14 Freedom and autonomy.; 15 Relativism: the challenge to reason.; 16 Creativity.; 17 Multiculturalism and racism.; 18 Culture.; 19 Research into teaching.; 20 Conclusion: theory and practice.