Polychrome Art in the Early Modern World : 1200-1800 (Visual Culture in Early Modernity)

個数:
電子版価格
¥9,010
  • 電子版あり

Polychrome Art in the Early Modern World : 1200-1800 (Visual Culture in Early Modernity)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 192 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780367436353
  • DDC分類 701.85

Full Description

This book focuses on the techniques and materials of polychromy used in early modern Europe and the Americas from 1200 to 1800.

Taking a trans-cultural approach, the book studies the production of polychrome sculptures, panels, and altarpieces, as well as colored terracotta. The book includes chapters on treatises and contracts that reveal specific use of pigments, distribution of workshops, collaborations between specialized artists, and artistic programs centered on the use of color as an agent.

The book will be of interest to scholars working in art history, art conservation, early modern history, sculpture, colonialism, material culture, and European studies.

Contents

Part 1 Pigments, Color, and the Paragone 1. "The Color to Imitate a Man": On the Meaning of Flesh Tones on Panel Paintings from Antiquity to the High Middle Ages 2. The Colors of the Virgin: Romanesque Polychrome Wood Sculptures in Italy and a Question about Azurite 3. Naming Blue Pigments and Colors in Medieval Catalonia: The Case of Lluís Borrassà 4. Spanish Polychromed Sculpture in the Low Countries: A Journey through Art History and Techniques 5. Pacheco's Art of Painting: The Parangón and the Techniques of Spanish Seventeenth‑Century Polychrome Sculpture Part 2 Sculptures in Context 6. Statue Painting in Colonial Andes: 'Indian' Virgins and Resacralization of the Religious Landscape 7. Worms Cannot Eat Stone: The Pugliese Presepe and the Materiality of Devotion in Early Modern Puglia 8. Faith, Spectacle, and the Polychromed Processional Figures of Luis Antonio de los Arcos and Luisa Roldán 9. Patrons, Sculptors, and Painters in Eighteenth‑Century Spain: Polychroming Duque Cornejo's Sculptures 10. More than Wood: Sculpture and Blasphemy in Seventeenth‑Century New Spain 11. The Retablos of Mani: The Convergence of Maya and Spanish Art 12. Artists, Techniques, and Sacred Materials: Revisiting the Case of the Christ of Ixmiquilpan

最近チェックした商品