成功する加齢のためのコミュニケーション<br>Communication for Successful Aging : Empowering Individuals Across the Lifespan

個数:

成功する加齢のためのコミュニケーション
Communication for Successful Aging : Empowering Individuals Across the Lifespan

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 164 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9780367353278
  • DDC分類 155.6719

Full Description

The Biennial Jake Harwood Outstanding Book Award 2024

National Communication Association Communication and Ageing Division, Outstanding Book Award 2023

This essential volume explores the vital role of communication in the aging process and how this varies for different social groups and cultural communities. It reveals how communication can empower people in the process of aging, and that how we communicate about age is critically important to - and is at the heart of - aging successfully.

Giles et al. confront the uncertainty and negativity surrounding "aging" - a process with which we all have to cope - by expertly placing communication at the core of the process. They address the need to avoid negative language, discuss the lifespan as an evolving adventure, and introduce a new theory of successful aging - the communication ecology model of successful aging (CEMSA). They explore the research on key topics including: age stereotypes, age identities, and messages of ageism; the role of culture, gender, ethnicity, and being a member of marginalized groups; the ingredients of intergenerational communication; depiction of aging and youth in the media; and how and why talk about death and dying can be instrumental in promoting control over life's demands.

Communication for Successful Aging is essential reading for graduate students of psychology, human development, gerontology, and communication, scholars in the social sciences, and all of us concerned with this complex academic and highly personal topic.

Contents

1. Matters of Communication and Aging 2. Messages of Agism and Age Stereotypes 3. Age Identities: What Are They and How Do They Emerge? 4. The Ingredients of Intergenerational Communication 5. The Media, Agism, and Anti-Aging 6. Talking About Death - Or Not 7. Successful Aging and Communication 8. Conclusions and Vistas: Communicating Resilience, Hope, and Empowerment

最近チェックした商品